
Vnitřní řád
Vnitřní řád oční ordinace
1) V ordinaci pracuje vždy 1 lékař a 1-2 zdravotní sestry. Celkově zaměstnáváme 3 lékaře a 4 sestry. Vedoucím lékařem pracoviště je MUDr. Michal Matuška.
2) Pořadí pacientů určuje lékař. Do ordinace pacient vstupuje pouze po vyzvání zdravotní sestrou či lékařem. Objednací časy jsou orientační a není možné je jakkoli nárokovat (byť se je vždy snažíme dodržet).
3) Prioritu mají pacienti objednaní či vyhodnocení jako akutní, dále pak těhotné a matky s malými dětmi.
4) Akutní (neobjednané) pacienty zařazujeme do programu dle časových možností pracoviště. Vždy na čekání. Doporučujeme návštěvu ihned v 7:30/7:00 při otevření ambulance k co nejpřesnějšímu vyhodnocení stavu a určení orientačního času ošetření, případně po telefonické konzultaci.
5) Při pracovním přetížení pracoviště či při pozdním příchodu pacienta s akutními potížemi (méně než 60 minut před koncem ordinační doby) si vyhrazujeme právo na odmítnutí ošetření pacienta v den příchodu. Pacientovi je nabídnut nejbližší volný termín v jiný den či je odeslán na nejbližší oční oddělení (Nemocnice České Budějovice, Pavilon E), kde jsou pak povinni pacienta v případě akutních potíží ošetřit (také pro možnost 24 hod. provozu). Na požádání o této skutečnosti dostane písemný doklad. Vždy se však v co největší možné míře snažíme všechny akutní pacienty ošetřit.
6) Pacient při vstupu do ordinace předloží platný průkaz zdravotní pojišťovny, na požádání též občanský průkaz. Diabetici si připraví průkaz diabetika a poslední doporučující zprávu od svého ošetřujícího lékaře (diabetolog / praktický lékař).
7) Konzultace po internetu neposkytujeme.
8) Informace o zdravotním stavu pacienta poskytujeme pouze osobám, které pacient sám určí a potvrdí to svým podpisem.
9) Pacient má právo na přítomnost další osoby při vyšetření, nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytnutí zdravotních služeb. Poskytování zdravotních služeb může být narušeno zejména z důvodů provozních, ale také hygienických nebo organizačních. O tom, zda by přítomností třetí osoby bylo poskytování zdravotních služeb narušeno, rozhoduje ošetřující lékař.
10) U námi prováděných vyšetření a výkonů není potřeba písemný souhlas. Pokud pacient nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že s vyšetřením a léčbou souhlasí.
11) V případě nepřítomnosti lékaře je oznámen zastupující lékař (na vstupních dveřích a internetových stránkách www.ocnicb.cz). Při nepřítomnosti v době trvání do 3 týdnů ošetří zastupující lékař pouze akutní případy. Při zástupu v době dovolených předepíše zastupující lékař pouze 1 balení léků.
12) Neregistrované pacienty ošetřujeme pouze při závažných obtížích a současně v případě nedostupnosti jejich registrujícího lékaře. První pomoc poskytujeme vždy.
13) Předání zdravotních informací jinému lékaři si pacient zajistí sám, pokud se s lékařem nedohodne jinak.
14) Pacient nahlásí lékaři bezodkladně změnu osobních údajů (bydliště, příjmení apod. ) a změnu zdravotní pojišťovny.
15) Zvířata nemají přístup do ordinace ani do čekárny. Výjimku tvoří asistenční zvíře u nevidomých.
16) V prostorách ordinace a čekárny je přísný zákaz kouření, konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pokud pacient některou z uvedených skutečností porušuje nebo silně zapáchá vyhrazujeme si právo odmítnout jeho (neakutní) vyšetření a vykázat ho z prostor našeho zdravotnického zařízení.
17) Každý pacient je před ošetřením povinen seznámit se s vnitřním řádem. Pokud pacient nesouhlasí s vnitřním řádem ordinace, může si svobodně zvolit jiného ošetřujícího lékaře.
18) Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi - na základě rozhodnutí lékaře (§48 odst.2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.):
- hrubého či nevhodného chování k personálu či ostatním pacientům nebo narušování jejich práv
- hrubého chování k vybavení ordinace, při kterém by mohla vzniknout škoda (tuto je pak pacient event. povinen uhradit v plné výši ceny nového přístroje/vybavení či k opravě včetně úhrady škody plynoucí z následného omezení používání)
- opakovaného porušování léčebného režimu (non-compliance) a to i přes předchozí upozornění
- pokud bez předchozí omluvy nepřijde na objednaný termín (dále viz bod 23) Vnitřního řádu)
- při absenci vyšetření na našem pracovišti v rozmezí 3 let a více
- pokud pacient zpochybňuje či rozporuje diagnostické postupy
- pokud pacient odmítá indikovaná/lékařem navrhovaná vyšetření/diagnostické metody či postupy (například vyšetření OCT, perimetr apod.)
- po vzájemné dohodě s pacientem či na jeho výslovnou žádost
- neřídí se vnitřním řádem
19) Za odložené věci v čekárně či ordinaci neručíme.
20) Prostory čekárny jsou monitorovány kamerovým systémem se záznamem. Tento záznam je pečlivě zabezpečen a používán pouze v případě nutnosti v souladu s metodikou o provozování kamerového systému. Setrvání v monitorovaných prostorách je považováno za vyslovení souhlasu klienta s nahráváním záznamu a jeho uchováním.
21) Nahrávání záznamů pacienty v prostorách budovy je zakázáno, není-li výslovně povoleno vedoucím lékařem.
22) V případě epidemiologicky významné situace (o takové situaci může rozhodnout i lékař našeho pracoviště) či v případě příznaků nachlazení jsou pacienti povinni v prostorách budovy nosit funkční respirátor/nano roušku.
23) Pokud pacient nepřijde včas na objednaný termín bez předchozí osobní či telefonické omluvy (potvrzené ve zdrav. dokumentaci naším pracovníkem a která musí proběhnout nejméně 24 hodin před objednaným termínem vyšetření), může být okamžitě vyřazen z evidence/kartotéky nebo sankciován pokutou určenou aktuálně platným ceníkem služeb nebo může být (právní cestou) vymáhána náhrada za ušlý zisk.
24) Lékařskou zprávu z vyšetření automaticky netiskneme, ale vždy na žádost pacienta. 1. kopii zprávy pacient dostane zdarma, pokud požaduje další kopie zprávy - dle platného ceníku.
25) Aktuální informace najdete na našich internetových stránkách www.ocnicb.cz
Platnost aktuální verze od 1.3.2025
Vedoucí lékař si vyhrazuje právo v případě potřeby vnitřní řád ordinace aktualizovat.
Kolektiv oční ambulance OČNÍ CB s.r.o., IČZ 32798698, IČ 02871602
